tisdag 17 maj 2016

Lille Lukas

Han kom till oss för tjugotre dagar sen, Lille Lukas. Därav ekar det tomt på inlägg här. När han var 18 dagar råkade han även ut för vattkoppor. Går en epedemi på Storebrors förskola, och även han drabbades och det var näst intill oundvikligt att inte föra smittan vidare. Trots att jag haft det när jag var liten och att mina antikroppar ska ha förts över till honom under graviditeten gav det inte ett hundraprocentigt skydd. Men han har tagit det bra, han fick ett tjugotal koppor, ingen feber och ätit, kissat, bajsat som vanligt. Man har inte märkt att han besvärats överhuvudtaget. Så det är skönt!

Dagen han föddes snöade det(!), den 24e april. För att bara några dagar senare bli sommarvärme ute. Jag har hunnit ha fem omgångar av mjölkstockning dessutom. I övrigt funkar amningen som den ska. Och vad grönt det blivit i trädgården, underbart!




Kotten, Knölen, Underverket, Lillebror, Lukas.. Kärt barn har många namn!


Här händer det grejer! Veranda-bygge in progress. 



'Albina Plena' har börjat blomma lite försiktigt. 


Fina, fina Bollvivan bjuder på många stänglar i år.


Brudspireans små, små vita gulliga blommor på de långa grenarna.


Häggmispeln blommar fantastisk just nu!


Har inte hunnit införskaffa några sommarblommor ännu, men penseérna jag planterade i den lilla trä-skottkärran blommar villigt fortfarande.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar