fredag 24 april 2015

Backamo-premiär

Ungefär två mil ifrån där jag bor ligger handelsträdgården Backamo. Min absoluta favorit av de som finns i närområdet. Det blir ett par besök per år, och idag var det premiär. Jag var mestadels ute efter lite perenner, och så blev det också. Stormhattsranunkel, Praktriddarsporre, Klocktruta, Jätteprästkrage & Bollviva. Jag och mor min delade även på några penseér. Penseér kan man ju aldrig få för många av. Även lite gröna växter fick följa med hem; hjärtan på tråd, murgröna och nån jag ej minns namnet på. Ska försöka göra nåt arragemang med penseérna och de gröna. En säck perennjord och en påse gräsgödsel stod också på listan. Sist men inte minst, kunde jag inte motstå den vita vackra orkidén, som det var extrapris på. Bilderna är tagna med mobilen, så ursäkta den sämre kvalitén.


Perennblanding...
Fler söta penséer att fästa ögat vid, vid entrén.
Bollviva, hur söt som helst! 

Och den vackra Orkidén - en fröjd för ögat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar