torsdag 16 april 2015

Vårbilder från trädgården.


Tog några bilder från trädgården i förra veckan, så de är hyfsat färska. Klätterhortensian bjuder på massor med knoppar i år. Hoppas den blommar bättre än i fjol, jag var inte helt nöjd sist. Antar att jag får mylla ner lite näring denna gång, så ska vi nog bli överens båda två. Första året vi bodde här klagade den inget alls, dock. Den blommade frodigt med sina vita, nästan lite limegröna blommor.


Under klätterhortensian planterade jag nyligen en vinröd/lila julros som jag passade på att gräva upp ur svärmors tomt. Svärmor har sålt sitt hus och flyttat till lägenhet. Jag tog även hem två vita, som planterats på andra ställen i trädgården.


Under häcken med häggmispel växer ett hav av Scilla, precis i gränsen mellan vår tomt och grannen till vänster. Svårt att fånga hela detta fantastiska hav på bild, men fick med en liten del. Vackert, minst sagt. Barnet går mer än gärna dit och plockar nån blomma ibland "Till mamma" säger han och man blir ju alldeles rörd. Han vet hur man smälter mitt hjärta på rätt sätt.



Och vad vore våren utan penséer? Färglös om ni frågar mig! Pensé är min absoluta favoritblomma när det kommer till vårblomster. Även om jag oftast som alltid brukar hålla mig till samma färger år efter år, finns det ju hundratals vackra sorter att välja bland. Som en karamellburk, där man väljer ut de allra smaskigaste. Men i år drogs jag för ovanlighetens skull till en orangefärgad, med lite lila kanter & svart mitt. Urläcker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar