söndag 24 januari 2016

15 bilder om sommardrömmar

Jag valde att hoppa över förra fredagens 'Blommig Fredag'-tema hos Bland rosor & bladlöss, eftersom jag p.g.a graviditeten inte orkade ge mig ut i trädgården och fota vår vinterträdgård. Denna fredagens tema passade mig bättre - Sommardrömmar. De dyker upp varje dag och jag drömmer och längtar som tusan efter sol och värme, och såklart att få greja i trädgården. Jag kopplade in vår externa hårddisk och bläddrade igenom bland alla mappar. Bilderna är allt ifrån fem till två år gamla. Från Mullsjö, Gotland och några trädgårdsbilder. O, så jag längtar!


Vackra Ruder, ett stenkast från där vi bor. Den perfekta njutningspromenaden i sommar!

Ett hav av maskrosor. Det är där de ska blomma tycker jag, på ängen. Inte i rädgården. Men det är väl bara att glömma..

Vår fantastiskta hängbjörk ger skön skugga under de mest heta sommardagarna.

Nere vid Mullsjön, ca 2011.

Änder finns det gott om vid sjön om somrarna. 

Broarna i parken vid Mullsjön. 

Broarna i parken vid Mullsjön. 

Vid 'Barnbadet'...

En bukett 'Förgätmigej' från vår förra bostad 2011.
Ett måste varje sommar - Pelargoner!
Söta fjärilslavendel lockar lätt till sig fjärilar. Också denna bild från vår förra bostad 2011.

Blommor i krukor i nuvarande (dock omålade) huset, sommaren 2012.

Underbara Gotland, som blev vår smekmånads-semester 2012. Skulle mer än gärna åka tillbaka.

Och mest av allt drömmer jag om att få smaska i mig massa god melon och busa med denna token!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar