lördag 9 januari 2016

Snö, snö, snö

 Snön bara vräker ner och har hållit på så de senaste dagarna, mer eller mindre från morgon till kväll. Jag tröstade mig själv med att beställa hem lite tomat- och gurkfröer häromdagen. Tomat 'Minibel' - en lågväxande kompakt tomatplanta med söta små körsbärstomater. Frilandsgurka 'Charlotte', som ger mellanstora släta gurkor ganska tidigt på säsongen. Hoppas de kommer trivas på söderaltanen, men det har ju alla andra gjort. Denna sommar vore det toppen med fler soliga, än regninga, dagar bara. Beställde hem 3 liter vermiculite också, så fort jag får hem det ska jag börja pyssla med penséfröerna. Tills vidare köper jag tulpaner för att få in lite färgklickar och ännu mer känsla av vår här hemma. Är inne på min andra bukett hittills, mannen fick välja denna gång och det blev en alldeles färgsprakande bukett i blandade kulörer. Jag själv är ju mer åt det vita, rosa, gul-pastelliga hållet. Men den ger glädje denna med!










En vit julros 'Verboom Beauty', jag fick av min mormor på min födelsedag i december. Tycker det är så fantastiskt att den byter färg till lime, innan den bestämmer sig för att blomma över. Vackert!


Brudspirean, floxen & rosen 'Amber Cover' är alla nedbäddade av snötäcken. Även lekstugan är täckt med snö.

Sydvästra balkongen är även den helt täckt i snö. Det är ändock lite vackert, trots allt.


Ibland kan man inte låta bli att shoppa smått, speciellt när Newbie släpper nytt i vårkollektionen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar