måndag 17 april 2017

Ett blått hav

Idag blev det en fikapaus på Kivarps Gårdsmejeri, innan vi skjutsade hem svärmor. Medan vi satt och mumsade i oss morotskaka, kolakaka med banan å grädde samt rostad macka med getost såg vi getterna och dess ursöta killingar genom fönstren. Jag & Douglas gick även in till hagen för att ta oss en närmre titt. Men de var inte så sugna på sällskap mitt i sin förmiddagslur. Dit blir det fler besök till sommarn vill jag lova. 

Jag nämnde Scillan i mitt förra inlägg, om att det växer som ett blått av mellan mig och grannen. Är helt enkelt tvungen att visa er, det är så ljuvligt. 

 
Scilla-havet! Senare kommer lite nävor, men de är mer blygsamma.


 
Blå pärlhyacint, också en positiv överraskning man glömt att man lagt i jord.

 
Jodå, rådjuren var här tidigt och nafsade på tulpanerna, så tidigt att några knoppar inte hunnit kika upp. Tur för mig! Detta är antingen en Snow Crysral eller Dream Touch, båda två är mina favoriter. Förra året kom ingen av den sistnämnde upp tack vare rådjuren, och bara 2-3 Snow Crystal gick till blom.

 
Rokoko-pense! Ljuvligaste lilla donnan, om man frågar mig.

 
Klematis Albina Plena har fått ett klätterstöd. Jag hoppas du ska trivas. Inköpt försommaren 2016, men fick då klara sig utan växtstöd. 

 
Förmiddagslur i gethagen..


Killing! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar