söndag 30 april 2017

Tänk när...

Nu kommer den, jag har det på känn. Den riktiga, varma våren är påväg! Och den är här för att stanna. Igår var det sista gången jag såg snön falla denna vår, ja måtte det vara så. Gick en runda i trädgården precis och det ser hoppfullt ut.

 
Tänk när tulpanerna står i blom...

 
Tänk när klätterhortensian slår ut...

 
...Och hela busken kommer vimla av humlor och surrande toner hörs lång väg...

 
Tänk när aklejan blommar, och jag får veta vilken sort det är...

 
Tänk när min klematis 'Etoile Violette' vågar sig upp ur sin mörka vrå... Jag som trodde hon var död visar plötsligt tecken på liv!

 
Tänk när det doftar ljuvligt av schersmin...


 
Och när man kan plocka sötbär...

 
Eller röda vinbär...

 
Tänk när hängbjörkens grenar vajar grön i sommarvind...

 
Tänk när man kan hänga tvätten ute på linor...


 
Tänk när man kan sitta i sommarkvällars skugga och njuta av nygrillad mat...

 
Eller tänk när man kan gå ut till skogen genom ett valv av klättrade, doftande... honungsros?

 
Tänk när man kan ta en fika på ärvda möbler på en rundel av fint grus och en berså av... Syren?

 
Tänk när man kan fly varma sommardagar till en skuggig östbalkong och ligga och läsa i... Hammocken?

Ja tänk, om man kunde förverkliga allt man önskar och längtar efter på samma gång. Men man får snällt vänta. Var sak har sin tid. Men att det kommer explodera i trädgården nästkommande vecka, det är jag stensäker på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar