lördag 5 mars 2016

Blommig fredag - Vårtecken

Man skulle kunna tro att jag är helt fantasilös, men så är inte fallet. Det är snarare så att min gravidkropp säger emot mig med att gå ut med kameran i trädgården och att sätta sig på huk är ju bara att drömma om, som man kan behöva för att få syn på de bästa vårtecknen. Så, fantasilöst eller inte; man tager vad man haver, och igår inhandlades det lite penseér. Så dom fick ställa upp på att vara med i veckans 'Blommig Fredag'. Penséer hör ju våren till, och när de kommer till handeln vet man att våren inte är alltför långt borta åtminstone. Ett tecken från handeln alltså. Jag orkade göra ett mindre arrangemang tillsammans med tusensköna. De fick stå utomhus på lilla verandan vid groventrén, medan de andra fick stå inomhus tillsammans med mini-påskliljor i sina egna krukor. 


Andra vårtecken som jag vet finns i trädgården är ju 'Bollvivan' som är på G upp, hann fota den för några veckor sedan, finns bild längre ner i bloggen om man vill se. Men nu är hela trädgården täckt med snö igen, och jag sa ju det - att den jädrans snön skulle komma igen...





Mina egna frösådda penseér, så himla sköra stjälkar, gängliga och typ ligger ner. Ändå har de stått under lysrör ca 18h/dygnet. Tror det är värmen som gjort att de rännt iväg. Jag låter dom vara, så får vi se om det blir nåt med dem öht.

4 kommentarer:

  1. Det är inte lätt att böka runt i trädgården med en kula på magen inte! penséer är verkligen ett vårtecken. Här har vi inte fått dem till handeln riktigt ännu.
    /Kitty

    SvaraRadera
  2. Hihi det är nog så att våren uppenbarar sig inne hos de flesta just nu Bakslag och andra saker kommer ivägen Det är senare i år också.
    Hos mig stannade det vid tanken på sådd av penséer.Det får att pallra sig iväg till butiken och införskaffa några snart
    Ha nu en skön söndag
    kram Meta

    SvaraRadera
  3. Fina vårarrangemang blev det! Frösådd av penséer brukar vara knepigt inne i värmen.
    Skön söndag på dig!

    SvaraRadera
  4. Våren får man nog följa inomhus nu, grått och trist ute. Dina sådder blir säkert bra, mina såg ungefär likadana ut förra året.
    Ha en fin söndag!
    Marika

    SvaraRadera