tisdag 29 mars 2016

Tre favoriter

Så, jag halkade in på ännu en blogg som kör med tema, 'Måndags-tema'. Jag är inte sen att haka på, gillar ju sånt. Denna måndag var temat 'Favoritbilder'. Och det har jag väl egentligen mängder av. Men jag valde ut tre av dem. Tre favoritblommor som fångats på bra bilder. 


Min vackra, vackra stamros. Måtte du överlevt med den lilla gren du har kvar (läs föregående inlägg). Knoppar i svagt rosa, för att sedan övergå till helt kritvita blommor fullt utslagna. Jag gillar bäst när den är sådär mitt-emellan, när man fortfarande anar det svagt rosa i mitten. 

Underbara Schersminbusken. Det är inte länge som den bjuder på blom, men när den väl gör det doftar den ljuvligt och är en äkta fröjd för ögat. Får se hur mycket blomning du bjuder på i år, eftersom vi gallrat ur ganska rejält. Men du kommer igen, det vet jag. 

En av de tre pionerna i 'ful-landet'. När hela landet är i blom är det rentav elakt att kalla det för ful-land. Se bara hor vackra 'Bowl of Beauty' strålar, även efter en regnskur!


3 kommentarer:

  1. Jätteroligt att du hänger på i "åndags Tema"! Vackra bilder. Schersminen påminner om Kameliaschersminen 'Minnesota snowflake' som jag har i trädgården. :)
    /Kitty

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Ja, jag har ingen aning om vilken sort det är då den fanns i trädgården vid inflytt i maj -13. Men det kan stämma :)

      Radera
  2. Ja men du det där är mumma för längtan till försommarens alla härliga dagar
    Ha det gott och njut den begynnande våren
    Kram Meta

    SvaraRadera