torsdag 31 mars 2016

Lilla Kottens rum

På instagram (@frujahnstedt - in & följ!) har jag kallat bebisen i magen för 'Lilla Kotten'. Vet ej varför, det bara blev så. Hemma säger vi oftast bara 'Bebisen'. Hur som have, så är babyrummet mer eller mindre klart nu. Bara lite tavlor som ska upp vid sängen, och en bokhylla som ska få flytta till nedervåningen. Men det är ingen jättebrådska med det egentligen. Sen står det en skrivdbordsskiva bakom spjälsängen - den ska givetvis väck. Och så ska vi väl framöver införskaffa en matta till rummet, vill nog ha en rund mjuk. Men ingen brådis med det heller, då det nog kommer bli som så att jag och bebisen bor i rummet under nätterna så länge jag ammar. Att jag sover på en madrass på golvet, så slipper vi störa Mannen och Barnet. Får hoppas amningen går bra bara, man kan aldrig veta i förväg.

Jag är väldigt trött på att vara gravid nu, det är ingen hemlighet. Min rygg har bara blivit värre de sista tio dagarna. Nattsömnen är som bortblåst, vaknar var och varannan kvart med ont i fogarna och måste vända sida för att lätta på trycket som blir av tyngden. Men, det är bara att härda ut och vänta på storvinsten!



Bäddat & klart för Lilla Kotten... Kudden med guldtext köpte jag i Berlin i vintras. Guld, beige/brun & mint är det tänkt att färgerna i barnrummet ska gå i. 

Lite har vi hunnit få upp på väggarna. Det där jädrans elementet stör mig nåt fruktansvärt bara, men det är ju inget att göra åt. Funderar på att försöka dölja det med en fåtölj framöver. 

Douglas gamla garderob fick flytta in hit, och tanken är väl att korgen med lakan och bäddset ska få en bättre plats. Och att jag ska byta knoppar till mintgröna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar